+
Maatwerk Contact
+31(0)50-2301066

Veel gestelde vragen

Ik wil mijn meubels alvast bestellen, maar later ontvangen. Kan dat?

Jazeker, dat kan. Je kunt dit aangeven in de bestelnotities of neem contact op met onze klantenservice om de juiste datum door te geven.

Hoe kan ik jullie bereiken?

Je kunt ons bereiken van maandag t/m zaterdag van 9:00 – 17:00 uur op 050-2301066. We zijn zeven dagen per week bereikbaar via info@steigerhouttrend.nl.

Ik wil graag langskomen. Hebben jullie een showroom?

Je bent van harte welkom. We hebben een showroom in Groningen, Rouaanstraat 5. De showroom is open van maandag t/m zaterdag 9.00 – 17:00 uur. Kom langs en krijg een beeld van onze prachtige steigerhouten meubelen. Wil je iets bespreken met een van onze medewerkers? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

Kan ik met maatwerk bij jullie terecht?

Voor maatwerk ben je bij ons aan het juiste adres. Elk meubel wordt bij ons op bestelling gemaakt. Dit houdt dus in dat wij geen voorraad hebben. Het voordeel van deze manier van werken is dat wij hoegenaamd elke aanpassing kunnen doorvoeren. Je kunt met je eigen ontwerp bij ons terecht, maar ook bestaande meubelen kunnen eenvoudig aangepast worden.

Werkt steigerhout ook?

Allereerst is het belangrijk om erbij stil te staan dat steigerhout een natuurproduct is. Steigerhouten planken hebben een robuust en authentiek uiterlijk en dat is dan ook precies de charme van onze meubelen. Omdat steigerhout een natuurproduct is, zal het onder invloed van de luchtvochtigheid altijd iets werken (uitzetten of krimpen). De planken kunnen dan krom gaan staan, dit is afhankelijk van de temperatuur en de luchtvochtigheid. Ook kunnen er kieren/naden tussen de planken ontstaan. Wij drogen onze steigerplanken terug zodat we het krimpen tot een minimum beperken. De garantie vervalt als de kamertemperatuur boven de 22 graden is.

Wat is de levertijd?

Wij leveren binnen twee weken vanaf het moment dat je jouw order plaatst. Ook voor maatwerk hanteren wij een levertijd van twee weken.

Wat zijn de bezorgkosten?

Dat is afhankelijk voor welke bezorgoptie je kiest. Je kunt kiezen uit standaard levering (€59) of uitgebreide levering (€119). Als je kiest voor de standaard levering, dan leveren wij tot de eerste drempel begane grond. Bij deze optie moet je er zelf voor zorgen dat de bestelling op de juiste plaats komt en tevens gemonteerd wordt. De uitgebreide levering raden wij aan voor meubels die gemonteerd moeten worden, etage levering of als de meubels verder dan de eerste drempel geplaatst moeten worden.

Is een behandeling van steigerhouten meubelen noodzakelijk?

Voor binnen en buitengebruik adviseren wij om het meubel te behandelen met een nano coating. Bij nano coating verandert de kleur van het hout niet, maar wordt een beschermlaag aangebracht. Bij deze methode wordt een waterafstotende coating op het meubel gespoten. Het steigerhout is hierdoor goed beschermd tegen vocht. Herhaling na 1 jaar is een pre, de blikjes kunnen via onze klantenservice besteld worden. Het voordeel van deze methode is dat het effectief is én zelf gedaan kan worden. Het steigerhout verandert niet van kleur en blijft zijn robuuste uiterlijk houden.

Ik wil mijn product retourneren, kan dat?

Je hebt een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Het product kan alleen in originele (oorspronkelijke) staat worden geretourneerd. Meubelen die beschadigd zijn, gebruikssporen bevatten of zelf aangepast zijn, worden niet door ons geaccepteerd en kunnen dus niet geretourneerd worden. Als het product voor jou besteld is en/of op maat gemaakt is, dan vervalt het herroepingsrecht. Wij komen altijd met een passende oplossing en denken met je mee.

Let op! Op maat gemaakte meubelen, die op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument worden vervaardigd, kunnen niet geretourneerd worden. Het gaat hierbij om een meubel dat specifiek voor een persoon bedoeld is. Dit geldt ook voor industriële poten deze worden op maat gemaakt en kunnen wij helaas niet terugnemen. Als je hebt gekozen voor een coating/washing of beits, dan kun je dit helaas niet retourneren. Dit is namelijk op basis van uw wensen aangebracht en valt dus onder maatwerk. *
* Bijna alle meubelen worden speciaal voor de consument besteld of in een specifieke maat en onder speciale wensen geproduceerd.

Ik heb een klacht, waar kan ik terecht?

Het is natuurlijk vervelend als je een klacht hebt over de dienstverlening of het product. Toch vragen wij je vriendelijk om jouw klacht via de e-mail aan de afdeling klantcontact door te geven. Dit kan naar: klachten@steigerhouttrend.nl . Om de afhandeling te versnellen is het handig om foto’s van de klacht mee te zenden. Onze medewerkers van de afdeling klantcontact zullen de klacht beoordelen en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.