Bestellen

Hoe plaats ik een bestelling bij SteigerhoutTrend?

Elk product bestel je op maat dankzij de maatwerk opties in het menu rechts bij het product. Kies de juiste maatwerk opties en klik op + In winkelwand. Het meubel wordt toegevoegd aan je winkelmand. Klik op het winkelmandje om je bestelling af te ronden en klik op doorgaan naar afrekenen. Zo plaats je een bestelling bij SteigerhoutTrend.

Wil je graag compleet maatwerk? Vraag dan een offerte aan. Je ontvangt binnen twee dagen reactie op je ontwerp en meer informatie over deze maatwerk bestelling.

Ontvang ik een bevestigingsmail na mijn bestelling?

Ja, je ontvangt altijd een bevestigingsmail nadat je een bestelling hebt geplaatst. Heb je de mail niet ontvangen? Kijk dan even in je spambox of neem even contact op met onze klantenservice.

Kan ik met maatwerk bij jullie terecht?

Ja, SteigerhoutTrend produceert vrijwel elk meubel op maat. Je kunt verschillende meubels in de webshop zelf aanpassen met onze maatwerk opties of zelf een ontwerp indienen voor volledig maatwerk naar eigen ontwerp.

Wat zijn OUTLET artikelen?

In onze outlet staan meubelen die wij hebben gebruikt voor fotoshoots, of die bij ons in de showroom hebben gestaan.

Hoe weet ik dat mijn bestelling is doorgekomen?

Wanneer je een bestelling plaatst in onze webshop ontvang je direct na plaatsing een e-mail ter bevestiging. Heb je geen bevestigingsmail ontvangen? Kijk dan even in je spambox of neem even contact op met de klantenservice.

Hebben jullie een minimaal orderbedrag?

Er geldt geen minimaal orderbedrag voor een bestelling bij SteigerhoutTrend.

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?

Bedenk van te voren goed wat je besteld in onze webshop. Het wijzigen aan maatwerk is niet zomaar gedaan. Mocht je toch nog iets willen wijzigen, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Wij moeten per wijziging 15,00 euro in rekening brengen. Wanneer wij al zijn gestart met het produceren van jouw meubel, kunnen wij geen wijzigingen meer doorvoeren.

Kan ik ook losse onderdelen voor mijn meubel bestellen?

Losse onderdelen voor onze meubelen zijn niet beschikbaar in onze webshop omdat wij altijd maatwerk leveren. Mocht je toch graag een onderdeel willen voor een meubel, dan kun je altijd contact met ons opnemen.

Betalen

Wat zijn de betalingsmogelijkheden?

Er zijn verschillende betalingsmogelijkheden, zoals iDeal, MisterCash, PayPal of bankoverschrijving. Ook is er een mogelijkheid om 50% via bankoverschrijving aan te betalen, de overige 50% kan dan contant bij de levering betaald worden. Lees hier meer over betalen.

Verzending

Wat is de levertijd?

De levertijd is gebruikelijk twee weken vanaf het moment dat je jouw order plaatst. Dit geldt voor de standaard levering binnen Nederland. Heb je gekozen voor rembours, montage, afhaalpunt, uitgebreide levering of levering buiten Nederland, dan geldt een maximale levertijd van drie weken. Let op bij grote drukte kan de levertijd ook afwijken. Binnen 10 werkdagen na het plaatsen van de bestelling nemen we contact met je op om een leverafspraak in te plannen.

 

*Let op: sommige maatwerk opties zoals poedercoating kan de levertijd vertragen. Lees hier meer over welke opties levertijd kunnen vertragen.

*Let op: in verband met de drukte hebben we momenteel een langere levertijd. Klik hier voor de actuele levertijden.

Wat zijn de bezorgkosten?

De bezorgkosten zijn afhankelijk van welke bezorgoptie je kiest. Je kunt kiezen uit de standaard levering (Gratis) of uitgebreide levering (€ 59,-).

Als je kiest voor de standaard levering, dan leveren wij tot de eerste drempel van de begane grond. Bij deze opties moet je er zelf voor zorgen dat de bestelling op de juiste plek komt en tevens gemonteerd wordt. 

De uitgebreide levering raden wij aan voor meubels die gemonteerd moeten worden of bij een levering op een hogere etage. Of als je zelf het meubel niet verder krijgt dan de eerste drempel.

Kan ik mijn bestelling afhalen?

Ja, dit is mogelijk. Je kunt op verschillende punten je bestelling afhalen, namelijk: Groningen, Harfsen, Melderslo en Zweeloo. Klik hier voor alle adressen.

Ik was niet thuis, wat nu?

Wij laten altijd weten wanneer de bestelling bezorgd wordt. Bij elke bezorging word je altijd 30 minuten voor bezorging gebeld door onze chauffeur. Mocht je onverhoopt niet thuis zijn, dan wordt er € 59,00 in rekening gebracht. Neem contact op met onze klantenservice voor een nieuwe afspraak.

Kan ik de bezorgafspraak nog wijzigen?

Ja, je kunt de bezorgafspraak tot 3 werkdagen voor de levering nog wijzigen. Houd er wel rekening mee dat de levering ca. 3-4 weken later plaats zal vinden.

Hoe laat worden mijn meubels geleverd?

Voor de levering van de meubels maken wij een afleverafspraak met jou. We geven per mail altijd een tijdsvenster door. Op de dag van levering bellen we altijd een half uur van te voren, wanneer wij bijna in de buurt zijn.

Kan ik mijn bestelling ook op een ander adres laten bezorgen?

Ja, dit is mogelijk. Vink bij je bestelling aan dat je jouw bestelling op een ander adres wilt laten leveren.

Bezorgen jullie ook meubels in het buitenland?

Ja, we leveren op elke gewenste plek in Europa. Neem contact met de klantenservice op voor de transportkosten.

Kan ik de status van mijn bestelling volgen?

Je wordt op de hoogte gehouden van de status van je bestelling door middel van e-mails. Bij ontvangst van de bestelling sturen wij een bevestigingsmail en gaan we aan de slag in de fabriek. Een week voordat wij het product leveren, nemen wij contact met je op voor een afspraak voor levering.

Kan ik mijn meubels ook later ontvangen?

Ja, dit is mogelijk. Je kunt dit aangeven in de bestelnotities of neem contact op met onze klantenservice om de juiste datum door te geven.

Kan ik een meer specifiek tijdstip krijgen voor de levering?

We zouden graag een exact tijdstip door willen geven, maar er zijn helaas externe factoren (denk aan uitloop bij andere klanten of drukte in het verkeer) waardoor we geen specifieke aankomsttijd kunnen garanderen. Je ontvangt daarom een tijdsblok waarbinnen onze chauffeur naar verwachting arriveert. Het is wel belangrijk dat je gedurende de dag van de levering goed telefonisch bereikbaar bent, de chauffeur belt een half uur van tevoren. Zo weet je precies hoe laat hij arriveert. Zorg er wel voor dat je aanwezig bent wanneer de chauffeur de bestelling komt leveren, zo voorkom je dat we extra kosten in rekening moeten brengen voor een volgende levering. Het is niet mogelijk om een voorkeur door te geven voor een tijdstip/tijdsblok.

Ik heb een tijdsblok doorgekregen maar de medewerker is niet binnen dit tijdsblok geweest. Wat kan ik nu doen?

We doen ons uiterste best om binnen het tijdsblok te arriveren. Is dit niet het geval, dan vragen we je nog even geduld te hebben. Het tijdsblok is een indicatie en hieraan kunnen geen rechten worden ontleend. Heb je na 30 minuten niets gehoord van de chauffeur? Probeer hem dan even te bellen, je krijgt het telefoonnummer van de chauffeur per mail van ons doorgestuurd. Indien de chauffeur niet op neemt kun je uiteraard onze klantenservice bellen op 050-2301066, onze klantenservice is op maandag t/m vrijdag van 08:00-17:00 uur en op zaterdag van 09:00 tot 17:00 uur.

Onderhoud

Hoe onderhoud ik steigerhouten meubelen?

Steigerhouten meubelen kun je schoonmaken met een licht vochtige doek. Grote vlekken of beschadigingen kun je vaak schuren. Na verloop van tijd zal de kleur van het hout minder worden. Je kunt dit voorkomen door nano coating over je meubel aan te brengen. Lees hier meer.

Hoe onderhoud ik betonlook meubelen?

Betonlook meubelen hebben vrijwel geen onderhoud nodig. We adviseren om het meubel elk half jaar te behandelen met de onderhoudsolie.  Het meubel kan schoongemaakt worden met een licht vochtige doek. Pas wel op met zuren, zoals allesreiniger met citroen of wijn, dit tast het beton cire aan. Lees hier meer over het onderhoud. Ook is het gebruik van onderzetters noodzakelijk.

Hoe onderhoud ik mangohouten meubelen?

Mangohouten meubelen onderhoud je met een vochtige doek. De intensiteit van de kleur kan afnemen, maar dit kun je oplossen met een bijenwas. Let wel op met de stalen elementen. Hebben deze geen poedercoating? Dan gaan deze oxideren.

Hoe onderhoud ik meubelen van eikenhout?

Eikenhouten meubelen onderhoud je met een licht vochtige doek. Eventueel kun je ze behandelen met een nano coating voor extra bescherming. Heb je een eiken meubel met stalen element en heb je niet gekozen voor de poedercoating? Dan is de kans op oxidatie groot.

Hoe onderhoud ik meubelen van acaciahout?

Acaciahouten meubelen maak je schoon met een licht vochtige doek. Het is mogelijk dat de intensiteit van de kleur van het acaciahout minder wordt. Heb je gekozen voor een meubel met stalen elementen? Kies dan voor de poedercoating om roestvorming te voorkomen.

Waar kan ik tips vinden voor onderhoud van het meubel?

Op onze website vind je verschillende tips over de onderhoud van jouw meubels bij onze blog artikelen. Uiteraard mag je ons ook altijd contacteren voor meer informatie.

Wat is het verschil tussen een nano coating en matte lak?

Nano coating een kleurloze coating, het hout behoudt de kleur van het hout. Matte lak geeft een iets donkere/gele kleur aan het hout. Zowel de nano coating als de matte lak hebben een beschermde functie. Het verschilt alleen in kleur.

Wat is een poedercoating?

Metalen kunnen oxideren en daardoor ontstaat roest. De poedercoating fungeert als een beschermlaag op metalen voorwerpen, zoals de stalen poten. Zo wordt roestvorming geremd.

Wat is een matte lak?

Een matte lak voorkomt krassen en het hout blijft langer mooi. Het dient als een beschermlaagje. Het geeft wel een iets donker gelige kleur aan het hout.

Wat is een washing?

Dit is een beitsachtig product waarmee je een kleur geeft aan het hout en de nerfstructuur accentueert. De washings komen in drie verschillende kleuren: zwart, grijs en wit.

Wat is nanocoating?

Nano-coating is een middel dat zorgt voor oppervlaktebescherming van meubelen die gemaakt zijn van steigerhout of eikenhout. Nano-coating bevat siliciumdioxide SiO2,  dat wordt gebruikt als een basisgrondstof voor de productie van glas.

Na het aanbrengen biedt de nano-coating een goede bescherming aan houten oppervlaktes.  Vanwege het sterke waterafstotende (hydrofobe) effect biedt het een goede bescherming tegen vocht.

Lees meer over Nano-coating in onze blog.

Je kunt in onze webshop Water- en Olie afstotende coating kopen. 

 

Is een behandeling van steigerhouten meubelen noodzakelijk?

Voor binnen en buitengebruik adviseren wij om het meubel te behandelen met een Nano coating. Bij Nano coating veranderd de kleur van het hout niet, maar wordt een beschermlaag aangebracht. Bij deze methode wordt een waterafstotende coating op het meubel gespoten.

Het steigerhout is hierdoor goed beschermd tegen vocht. Herhaling na 1 jaar is een pre, de blikjes kunnen via onze klantenservice besteld worden. Het voordeel van deze methode is dat het effectief is én zelf gedaan kan worden. Het steigerhout verandert niet van kleur en blijft zijn robuuste uiterlijk houden.

Als ik voor een washing kies is het dan ook noodzakelijk om voor een bescherming te kiezen?

Ja, een washing is enkel om de kleur van het hout te veranderen. Wil je het meubel ook beschermen tegen vocht en vuil? Kies dan ook voor een nanocoating.

Garantie

Wat zijn de garantievoorwaarden?

Je hebt een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Het product kan alleen in originele (oorspronkelijke) staat worden geretourneerd. Meubelen die beschadigd zijn, gebruikssporen bevatten of zelf aangepast zijn, worden niet geaccepteerd en kunnen dus niet geretourneerd worden. Als het product voor jou besteld is en/of op maat gemaakt is, dan vervalt het herroepingsrecht. Wij komen altijd met een passende oplossing en denken met je mee.

Let op! Op maat gemaakte meubelen, die op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument worden vervaardigd, kunnen niet geretourneerd worden. Het gaat hierbij om een meubel dat specifiek voor een persoon bedoeld is. Dit geldt ook voor industriële poten deze worden op maat gemaakt en kunnen wij helaas niet terugnemen.

Als je hebt gekozen voor een coating/washing of beits, dan kun je dit helaas niet retourneren. Dit is namelijk op basis van uw wensen aangebracht en valt dus onder maatwerk.

* Bijna alle meubelen worden speciaal voor de consument besteld of in een specifieke maat en onder speciale wensen geproduceerd.

Op alle meubelen in de webshop geldt een garantie van minimaal één jaar. Let wel op dat we werken met veel natuurproducten. Kieren, oneffenheden en spleten zijn normaal en wij hanteren altijd een maximale kier van 1,5 centimeter.

De garantie vervalt bij kamertemperaturen boven de 22 graden. Hierdoor kunnen houten planken kromtrekken. Wanneer je bij ontvangst je bestelling niet goed controleert en achter een klacht hebt, dan vervalt je garantie.

Bij verandering van het meubel of zelf monteren van het meubel vervalt de garantie. Onjuist gebruik of onjuist onderhoud valt buiten de garantie.

Lees je altijd goed in over onderhoud van elk meubel en behandel deze ook met zorg. LoodsXL is niet verantwoordelijk voor zelfgemaakte fouten.

Lees alle garantievoorwaarden via deze link.

Retourneren

Kan ik mijn product retourneren?

Er geldt altijd een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van reden een product te retourneren. Het product dient wel ongebruikt te zijn en mag geen schade bevatten. Producten die op maat zijn geproduceerd mogen niet zomaar worden geretourneerd. Denk dus goed na voordat je besteld en zorg ervoor dat je de juiste maatwerk opties doorgeeft. We denken graag met je mee voor een passende oplossing bij klachten of ontevredenheid. Neem dan contact op via klachten@steigerhouttrend.nl en stuur foto’s mee.

Moet ik bezorgkosten betalen bij retourneren?

Ja, retourneren is op eigen kosten.

Klachten

Wat moet ik doen als het meubel niet voldoet aan mijn verwachting?

Dat is natuurlijk ontzettend vervelend. Mocht je niet tevreden zijn, dan verzoeken wij je vriendelijk ons te e-mailen met foto’s. Dit kan naar klachten@steigerhouttrend.nl. Onze medewerkers beoordelen aan de hand van de foto’s je klacht. Let wel op dat maatwerk producten worden geproduceerd aan de hand van specifieke aanvragen. LoodsXL is niet verantwoordelijk voor het foutief doorgeven van maatwerk opties.

Ik heb een klacht, waar kan ik terecht?

Bij klachten kun je terecht bij onze klantenservice. Gaat de klacht over een geleverd meubel? Dan vragen wij je vriendelijk een e-mail te sturen naar: klachten@steigerhouttrend.nl met foto’s. Zo versnellen we de afhandeling van de klacht en kunnen onze medewerkers de klacht beoordelen en zoeken naar een passende oplossing.

Contact

Hoe kan ik jullie bereiken?

Je kunt ons bereiken van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00 uur en op zaterdag van 10:00 tot 20:00 uur op 050-2301066. We zijn zeven dagen per week te bereiken via info@steigerhouttrend.nl.

Hoe kan ik meer informatie over een product krijgen?

Neem contact op met onze klantenservice wanneer je vragen hebt over een product. Stuur een mail naar info@steigerhouttrend.nl of bel ons tussen 09:00 en 17:00 op 050-2301066.

Hebben jullie een showroom?

Ja, kom gerust langs aan de Rouaanstraat 5, Groningen. De showroom is open van 09:00 tot 17:00 van maandag tot en met zaterdag.